Tohum Otizm Vakfı "Her Sınıf Bir Tohum" Projesi Kapsamında186. Özel Eğitim Sınıfını Yeniledi!
24.09.2024 - Salı 10:48Tohum Otizm Vakfı, Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) tanısı alan çocukların eğitime erişimini sağlamak ve muhtaçlık duyan devlet okullarına eğitim gereci temin etmek maksadıyla yürüttüğü "Her Sınıf Bir Tohum" projesi kapsamında, Arvato Lojistik’in takviyesiyle özel eğitimsınıfı donanımlarına bir yenisini daha ekledi.
Arvato Lojistik ve Pendik İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle düzenlenen İstanbul Pendik Öğretmen İbrahim Öztürk İlköğretim Okulu’nunyenilenen özel eğitim sınıfı ziyaretineTohum Otizm Vakfı ve Arvato Lojistik yetkilileri katıldı.
“Her Sınıf Bir Tohum” Projesi ile 42 vilayette 186 özel eğitim sınıf yenilendi
Vakfın 2009 yılından itibaren yürüttüğü proje ileMilli Eğitim Bakanlığı tarafından açılan genel eğitim okullarındaki özel eğitim sınıflarına, özel eğitim uygulama okullarına ve özel eğitim anaokullarına, öğrencilerin gereksinimlerine uygun eğitim araçları, teknoloji eserleri üzere özel eğitim malzemeleri temin ediliyor; öğretmenlere, ailelere, okulda eğitim alan tüm öğrencilere ve okul idaresine eğitimler veriliyor.Yıl içinde öğretmenlerin bilgilerinin güncellenmesi, onlardan gelen geri bildirimlerin kıymetlendirilmesi gayesiyle oluşturulan öğretmen ağı ile de proje ayrıyeten desteklenmektedir.
Bugüne kadar aralarındaİzmir, Mardin, Çanakkale, Sivas, Batman, Antalya, Artvin, Diyarbakır, İstanbul, Balıkesir, Mardin, Muş, Van, Bursa, Ankara, Ardahan, Manisa, Şanlıurfa, Muğla, Konya, Zonguldak, Tekirdağ, Giresun ve Elazığ gibiillerin yer aldığı, Türkiye genelinde 42ilde 186 özel eğitim sınıfı yenilendi. 6 Şubat zelzeleleri sonrasında Adana, Adıyaman, Hatay, Kahramanmaraş ve Malatya’da 15 özel eğitim sınıfına da dayanak olundu.
Otizmin bilinen tek devası: Ağır ve daima özel eğitim!
Doğuştan gelen ve hayatın birinci yıllarında fark edilen nöro-gelişimsel bir farklılık olan otizm, günümüzde her 36 çocuktan 1’inde görülüyor. Gitgide toplumda görülme sıklığı artan otizmin dermanı erken teşhis ve ağır, daima eğitim. En önemli belirtileri ortasında; öbürleri ile göz teması kurmamak, ismi söylendiğinde bakmamak, konuşmada ve bağlantı kurmada akranlarına nazaran gerilik, parmağı ile istediği şeyi gösterememek, akranlarının oynadığı oyunlara ilgi göstermemek, sallanma, çırpınma, parmak ucunda yürüme üzere tekrarlı davranışlar ve dönen objelere karşı çok ilgi gösterme üzere takıntılı davranışlar sayılabiliyor.
Aileler çocuklarında bu çeşit davranışlar ve belirtiler gözlemiyorlarsa vakit kaybetmeden otizm konusunda uzman bir çocuk ergen psikiyatristine başvurmaları gerekiyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı